Algemene ledenvergadering incl. college-tour met Sander Balk

Op 13 maart 2019 vond de Algemene Leden Vergadering van onze vereniging plaats en wel bij restaurant De Zeven Wouden in Sloten.

Na afloop van de ALV heeft ons lid Rob Goedhart in een College-Tour-setting gesproken met Sander Balk.

Sander Balk is eigenaar van Circus Salto. Het circus is het levenswerk van Sander, die als kind ervan droomde om een eigen circus te hebben. Als kind was Sander al gefascineerd door alle facetten van het circus. Het kan ook niet anders: zijn vader Arnold was circusliefhebber en op 3-jarige leeftijd zag Sander zijn eerste voorstelling. Het anders zo drukke jongetje was de hele voorstelling stil en uren daarna was hij nog stil door al die indrukken van dieren, wagens, artiesten en de muziek. Vanaf dat moment was hij in de ban van de wereld van zand en zaagsel.

Op 17-jarige leeftijd begon Sander bij circus Witova als bijbaantje. Eerst al tentbouwer en dierenverzorger en na een jaar trad hij op als jongleur en goochelaar. Gedurende 9 jaar was hij vaste kracht en één van de vaste pijlers van dit populaire kleine circus.

Dat Sander meer is dan ‘circus-gek’ en zich heeft ontwikkeld tot een zeer veelzijdig ondernemer kwam tijdens deze College-Tour aan de orde.

foto’s: Doede de Vries